فرش مدرن یا سنتی

در کنار فرش های سنتی در بازار، طرح های متنوعی از فرش های مدرن نیز وجود دارد. شیوه بافندگی این دو فرش کاملا متفاوت است، آنها وزن کمتری نسبت فرشهای سنتی دارند و به خاطر تنوع در طرح هایشان می توانند هماهنگی بیشتری با فضای اطراف خود داشته باشند. این فرش ها در اندازه های متفاوت و طرح های مختلفی بافته می شوند. انتخاب بین فرش مدرن یا سنتی در درجه اول به سلیقه افراد و بعد از آن به سبک دکوراسیون خانه بستگی دارد. فرش مدرن یا سنتی تفاوت چندانی از لحاظ قیمتی ندارند، بنابراین در انتخاب آنها هماهنگی و هارمونی و رنگ بندی حرف اول را می زند.

طراحی و الگوها

یکی از اصلی‌ ترین تفاوت‌ ها بین فرش مدرن و سنتی، طراحی و الگوهای آنهاست. فرش‌ های مدرن به طرح‌ ها و الگوهای خلاقانه و معاصر دست پیدا کرده‌ اند، در حالی که فرش‌ های سنتی به طرح‌ ها و نقش‌ های سنتی و کلاسیک شهرت دارند. اگر به دنبال یک فضای مدرن و جوان پسند هستید، فرش مدرن انتخاب خوبی خواهد بود.

اصول انتخاب فرش :

  •  انتخاب ابعاد مناسب فرش 
  • فرش هایی با طرح کمتر و رنگ روشن تر می تواند فضا را بزرگ تر جلوه دهد به خصوص اگر رنگ آن با دیوار و اثاثیه و یا سایر قسمت های خانه هماهنگی داشته باشد.
  • استفاده از طرح‌های شلوغ فرش برای فضاهای کوچک توصیه نمی شود.
  • اگر پارچه مبل طرح دار است فرش را ساده انتخاب کنید و بلعکس.
  • مابین رنگ فرش، مبلمان و اکسسوری ها هماهنگی و تناسب وجود داشته باشد، این هماهنگی می تواند انتخاب از یک طیف رنگی یا استفاده از تضاد رنگی و یا تکرار یک رنگ در سایر اجزا مانند کوسن ها باشد.

فرش‌های ماشینی کلاسیک

همان‌طور که فرش‌های بافته شده به سبک مدرن یکی از طرح‌های خوش‌نقش فرش است، فرش‌های بافته شده به سبک کلاسیک نیز یکی از سبک‌هایی است که طرح‌های آن بی‌نظیر و بسیار خوش‌نقش است.

این سبک از فرش‌ها با توجه به نام آن، از قبیل سبک‌هایی است که بیشتر از نقشه‌ها و طرح‌های قدیمی و سنتی الگو گرفته است. فرش کلاسیک بیشتر در رنگ‌هایی بافته می‌شود که از ملایمت و آرامش بیشتری نسبت به دیگر فرش‌ها برخوردار است.

با توجه به این‌که فرش‌های بافته شده به سبک کلاسیک فضا را صمیمانه و سنگین نشان می‌دهد، بسیار متناسب با سالن‌های پذیرایی و میهمانی‌های خانوادگی است. در واقع با پهن کردن آن در سالن‌های پذیرایی، فضایی گرم و دوستانه را ایجاد خواهید کرد.

فرش‌های بافته شده به سبک کلاسیک نیز دارای نقشه‌ها و طرح‌های متنوعی است و در ابعاد مختلفی بافته می‌شود. خریداران می‌توانند برای مکان‌های مورداستفاده، از هر نقشه و طرح و در ابعاد مختلف سفارش دهند.

وینتیج اکرولیک
فرش وینتیج اکرولیک کد s430

فرش‌های ماشینی مدرن

فرش‌ های ماشینی در سبک‌ های مختلفی بافته می‌ شود. یکی از سبک‌ های فرش‌ های ماشینی که جزئی از فرش‌ های خوش‌ نقش است، فرش‌ های ماشینی بافته شده در سبک مدرن است. فرش‌ های ماشینی مدرن دارای انواع و مدل‌ های مختلفی است و در نقشه‌ ها و طرح‌ های متنوع و ابعاد مختلف بافته می‌ شود.

امروزه زوج‌های جوانی که تازه به خانه بخت رفته‌اند، به دنبال دکوراسیون مدرن هستند و نقشه و طرحی را انتخاب می‌کنند که زمینه‌ای ساده و خلوت داشته باشد. کمتر کسی به دنبال طرح‌های سنتی است و طرح‌های سنتی و کلاسیک جایگاه خود را به فرش‌های با طرح‌های سبک مدرن داده است.

فرش مدرن به دلیل سادگی و زمینه خلوت، در کنار دکوراسیون سنتی و کلاسیک جلوه جالبی ندارد و بهتر است این مدل از فرش‌ها در کنار مبل‌های ساده و با رنگ‌های نزدیک به هم پهن شود. فرش‌های بافته شده در سبک مدرن، در طرح‌های ساده و کم نقش‌ونگار و در اکثر فرش‌ها در دو الی سه رنگ بافته می‌شود.

در فرش‌های بافته شده به سبک مدرن، بیشتر از رنگ‌های دلفینی و نقره‌ای استفاده می‌شود. به‌عبارتی‌دیگر، رنگ نقره‌ای و دلفینی اصلی‌ترین رنگ در فرش‌های بافته شده به سبک مدرن است. به‌علاوه این رنگ‌ها، رنگ‌های تند نیز می‌تواند جذابیت خاصی در فرش‌های بافته شده به سبک مدرن ایجاد کند.

فرش دست بافت کاشان
فرش طرح دست بافت کاشان زمینه کرم کد 709

تفاوت فرش سنتی با فرش مدرن و فانتزی

در کنار فرش های سنتی در بازار، طرح های متنوعی از فرش های مدرن نیز وجود دارد. شیوه بافندگی این دو فرش کاملا متفاوت است، فرش های مدرن وزن کمتری در مقایسه با فرشهای سنتی دارند. فرش مدرن با داشتن قابلیت هایی همچون رنگ ها و طرح های متنوع ، دست شما را برای انتخاب های متفاوت و گوناگون باز تر می گذارد. استفاده از تنوع فرش مدرن در خانه بسیار مرسوم است. به عنوان  مثال، هنگام خرید فرش کلاسیک اکثر افراد سعی بر این دارند که فرش های خود را به یک شکل خریداری کنند اما در استفاده از فرش مدرن هر جای خانه می تواند از یک فرش با طرح خاص و متفاوتی استفاده شود.

انواع فرش مدرن

فرش های مدرن با نام های مختلف و طرح های متفاوت در بازار عرضه می شوند. فرش های شگی، شنل و فریز در مجموعه ی فرش های مدرن وجود دارند علاوه بر این فرش های اتاق کودکان یا همان فرش کودک نیز از نوع فرش های مدرن هستند.

شگی

فرش شگی

فرش شگی یکی از پر طرفدارترین فرش های مدرن است که دارای پرز های بلند است. این فرش بسیار نرم بوده و نشست و برخاست روی این فرش بسیار لذت بخش است. در اتاق خواب ها از این فرش ها بیشتر استفاده می شود. زیرا زیبایی خاصی به فضا می بخشد.

لازم به ذکر است که نگهداری از فرش شگی کمی سخت است. زیرا اگر کثیفی به داخل آن راه یابد به دلیل پرزهای بلندی که دارد به سختی از آن خارج شده و گرد و غبار را به خود جذب می کند.

پرزهای این فرش به راحتی کنده می شوند و به زودی تخته شده و آن حالت نرمی و لطافت خود را از دست می دهند. پس از این فرش برای جاهای کم رفت و آمد استفاده نمایید.

فرش فریز

برای اینکه این فرش را که الیاف آن سرما دیده هستند از شکل ظاهری بشناسید باید بگوییم شبیه گلیم است و پرز ندارد. جنس این فرش از الیاف مصنوعی است.

تفاوتی که با سایر فرش های مدرن دارد این است که ، بسیار مقاوم است زیرا فشرده و متراکم است و پرزی ندارد که در اثر رفت و آمد تخته شود و می تواند فشار زیادی را همانند پایه مبل ، پاخوردگی و سایش تحمل کند و دچار آسیب دیدگی چندانی نمی شود. فرش فریز  نخ پرز ندارد و باعث حساسیت نمی شود.

موقع خرید فرش به دیگر وسایل خانه هم توجه کنید

دقت داشته باشین که هر نوع سبکی رو برا خودتون انتخاب میکنین باید فرشتون هم مطابق با همون سبک باشه.

کی از نکاتی که هنگام خرید فرش کلاسیک یا مدرن باید مدنظر قرار دهید این است که فرش کلاسیک را در مکانی استفاده کنید که معماری آن نیز به همان سبک باشد.

انتخاب بین فرش مدرن و فرش سنتی به سلیقه شما و نیازهای فضای خانه‌ تان بستگی دارد. اگر به دنبال یک فرش با طرح‌ های خلاقانه و رنگ‌ های جذاب هستید، فرش مدرن انتخاب عالی است. اگر ارزش قدیمی‌ تر بودن و کلاسیک بودن برای شما مهم است و یا اگر به دنبال یک گزینه پایدار از نظر محیط زیست هستید، فرش سنتی بهترین انتخاب خواهد بود. برای یافتن فرشی که به سلیقه و نیازهای شما بخوبی مرتفع سازد ، می‌ توانید به دقت در مشخصات هر نوع فرش و نیازهای خود توجه کنید و سپس تصمیم گیری کنید.

شما عزیزان برای خرید انواع فرش های ماشینی میتوانید از طریق سایت فرش اررزان کاشان اقدام کنید و همچنین برای دنبال پیج ما در اینستاگرام از طریق این لینک اقدام نمایید .